Od technologického start-upu k hoteliérství: Podnikatelská cesta Davida Folprechta
David zahájil svou podnikatelskou dráhu již na vysoké škole v roce 2003, kdy založil srovnávač cen Srovname.cz. V době, kdy online srovnávače nebyly v České republice běžné, se David a jeho tým setkal s řadou výzev, nejvíc ho potrápil odmítavý postoj e-shopů k placení za prokliky a provize. Přelom přišel, když jedna zahraniční firma ocenila potenciál tohoto modelu a stala se prvním platícím zákazníkem, což vedlo k úspěchu celé platformy.
Své podnikatelské zaměření postupně rozšířil i na cestovní ruch a hoteliérství, oblast, ke které má blízko díky vzdělání v hotelové škole. Před více než 15 lety začal pracovat na konceptu cestovní agentury zaměřené na wellness a zábavu, to se mu podařilo a dnes má agentura Hotely Mariánské Lázně 7 členů, kteří usilovně pracují na tom, aby do tohoto lázeňského města přijíždělo co nejvíc turistů a cítili se zde dobře. Důležitý je pro něj individuální přístup k hostům, hned jeho první zákazník si přál projížďku po městě v koňském spřežení, což mu David splnil, další zákaznice zase potřebovala zaparkovat letadlo. Více o jeho agentuře najdete zde.
Od cestovky to Davida přirozeně vedlo k hoteliérství, a tak vznikl butikový hotel SwissHouse, který najdete blízko centra Mariánských Lázní. Tento butikový hotel nabízí nejen ubytování na vysoké úrovni, ale i personalizované služby jako jsou pamlsky pro domácí mazlíčky hostů nebo oblíbené víno připravené na pokoji. Inovace nekončí jen u služeb, David zavedl i nabídku čerstvých steaků a ryb z místních zdrojů, čímž reagoval na poptávku hostů po kvalitním jídle.
David také věnuje velkou pozornost technologiím, které hrají klíčovou roli ve všech jeho projektech. Umožňují mu nejen zefektivnit provoz, ale také vylepšovat zákaznický zážitek a interakci s hosty. Ve svých podnicích a projektech vidí technologie jako podpůrný prvek, který mu pomáhá dosahovat lepších výsledků a poskytovat vyšší standard služeb. Jakým způsobem je využívá, aby jeho hotel šel s dobou a přitahoval ty správné zákazníky? Například jako první v Mariánských Lázních nechal na hotelové parkoviště postavit dobíjecí stanici pro elektromobily. Na tom pak založil marketingovou kampaň cílenou na elektromobilisty - kam jinam vyrazit na dovolenou než do hotelu v nádherném prostředí, kde hosté mohou dobít baterku sobě i svému autu? Tento počin se ukázal být velkým hitem mezi ekologicky smýšlejícími hosty, kterým je sympatická udržitelnost a krásná příroda Mariánských Lázní.
David se také zapojuje do různých komunitních a podnikatelských aktivit v regionu, nedávno se stal předsedou Mariánskolázeňské asociace cestovního ruchu, kde pracuje na propagaci a rozvoji turismu v oblasti. Jeho práce a odhodlání v této oblasti odráží jeho vášeň pro komunitu a místo, kde žije.
Davidovy tipy pro podnikatele:
Pro začínající podnikatele má David několik cenných rad: „Nebát se to zkusit. Pustit se do toho a zároveň se o svých nápadech bavit. Ať už se svým nejbližším okolím, v hospodě nebo kdekoli jinde. Protože znám spoustu lidí, kteří mají zajímavé nápady, ale nechávají si je pro sebe.“ David věří, že sdílení myšlenek a získávání zpětné vazby jsou pro úspěšný start a růst podnikání zásadní.
Poslechněte si Davidův příběh, který ukazuje, že je možné překonat počáteční překážky, přizpůsobit se změnám a využít svoji vášeň pro budování úspěšného podnikání ve více oblastech. Jeho otevřenost k sdílení zkušeností a praktických tipů činí z tohoto dílu cenný zdroj informací pro každého, kdo se zamýšlí nad vstupem do podnikání nebo hledá motivaci pro své současné podnikatelské snažení. Sledujte ho zde!