Jak budovat brand a neztratit se v online marketingu: Šárka Kuráková sdílí zkušenosti a tipy pro každého

Ráchel Hladká
February 6, 2025

V 52. díle našeho podcastu INION talk jsme přivítali Šárku Kurákovou, online marketérku s více než osmiletou praxí. Šárka začínala v pouhých patnácti letech se svým vlastním blogem a dnes pomáhá firmám budovat značky, nastavovat reklamy a efektivně komunikovat se zákazníky. Co ji motivuje, na čem aktuálně pracuje a jaké tipy má pro podnikatele? To vše a ještě víc se dozvíte v našem rozhovoru!

Od blogování k marketingu: Začátky Šárčiny kariéry

Jak se Šárka k marketingu dostala? „Začala jsem s tím v patnácti letech, kdy jsem si založila vlastní blog. A abych ten blog mohla zpropagovat a dostala ho co nejvíce lidem, začala jsem se věnovat online marketingu, nastavovat reklamy, dělat grafiku, vytvořit si webové stránky…“ popisuje.

Od blogování se pak posunula k profesionálnímu marketingu. „Už mě nebavilo pracovat jenom na tom vlastním projektu, takže jsem začala shánět i zakázky u firem.” Během vysoké školy se pustila do hledání klientů a od té doby spolupracovala s desítkami značek napříč různými odvětvími. „Mám jako oblíbence asi gastronomii, možná tím, že mám klienta Na Gruntu, což je taková srdcovka,“ přiznává.

Jak vypadá spolupráce se Šárkou?

Když Šárka navazuje novou spolupráci, nejdůležitější je podle ní první schůzka. „Nejdřív se určitě s klienty sejdeme, abychom zjistili, co si každá strana od spolupráce představuje. Já jim řeknu, jestli jsem schopná tu jejich představu splnit,“ vysvětluje. Bere také v potaz to, jestli jí klient „sedne”. „Pro mě je důležité, aby mě ta značka nebo příběh zaujal. Když vidím potenciál, chci na tom o to víc pracovat.“

Poté následuje nastavení základů – tvorba grafiky, tón komunikace a příprava strategie. Šárka také upozorňuje, že každému vyhovuje něco jiného: „Je jasné, že každý klient sleduje úplně něco jiného. Někdo chce vyloženě navýšit jenom dosahy a sledující, někdo zase zvýšit prodeje.“ Podle toho pak hlídá statistiky, aby byly v souladu s cíli, které si s klientem na začátku spolupráce nastavili. Každý projekt je proto individuální a přizpůsobený konkrétním potřebám klienta.

Rodinný projekt: Restaurace Na Gruntu

Šárka dlouhodobě spolupracuje s restaurací Na Gruntu, která patří rodině jejího manžela. Vytvořila jim krásné webové stránky, spravuje sociální sítě a fotí nabídku pokrmů i prostředí.

Během rozhovoru uvedla příklad, jak konkrétně nastavovali cíle a sledovali výsledky: „Měli jsme nastavené hlavně ty cíle, abychom dosah rozšířili i na Čechy. Dívali jsme se, jestli návštěvnost z České republiky na webu víc roste, jestli sledující jsou víc z Česka než třeba z Německa,“ popisuje.

Šárčiny tipy pro podnikatele

Co Šárka doporučuje v případě, že potřebujete pohnout s marketingem, ale nemáte budget na profesionála? „Když ty peníze na online marketéra nejsou, tak se snažte zaplatit si alespoň konzultace nebo nějaké malé školení, kde se to naučíte, abyste si všechno nastavili správně.“

Důležité je podle ní nastavit si základní věci, jako je Business Manager na reklamy, konzistentní grafika a sjednocené fonty a barvy. „Nepřeskakujte z jednoho stylu na druhý, jinak to bude vypadat jako cirkus,“ radí s úsměvem.

Důležité je také dávat pozor na formát příspěvků a správné umístění textů. Často se totiž stává, že texty ve videích nebo Reels skončí v tzv. zakázaných zónách, kde je nelze přečíst. „Na tyhle věci já koukám úplně jinak než běžný uživatel. Detaily, jako špatně umístěný text, mohou kazit celkový dojem,“ upozorňuje.

Nový projekt: Podnikatelky bez hranic

Šárka v současné době pracuje na krásném projektu, který vzniká ve spolupráci s INIONem, CzechInvestem a podnikatelkami z Karlovarského kraje. Tento nový spolek ponese název Podnikatelky bez hranic a má za cíl vytvořit aktivní komunitu žen, které si budou navzájem pomáhat, inspirovat se a sdílet své zkušenosti. Projekt vychází z oblíbených setkání podnikatelek, která se nyní rozšíří do větší a propojenější platformy.

„Budeme sdružovat místní podnikatelky z kraje, chceme vytvořit prostor, kde se ženy z různých oblastí podnikání mohou setkávat, spolupracovat a navzájem se podporovat,“ vysvětluje Šárka. Její role v projektu je klíčová – intenzivně pracuje na vytvoření brandu a designu webových stránek, které s vámi budeme už brzy sdílet!

„Doporučte nám klidně někoho, kdo by se chtěl zapojit do přednášek nebo celkově do té komunity. Budeme jenom rádi,“ vzkazuje.

Marketingové trendy

Na závěr jsme se Šárky zeptali, jaké trendy sleduje v marketingu. Její odpověď možná překvapí: TikTok. „Teď se u klientů hrozně moc vyplatilo sledovat trendy na TikToku. Ty dosahy rostou úplně neskutečně. Je to dobrý pro zviditelnění značky.“ 

TikTok už dávno není jen pro mladé – své místo si tam našly i velké značky, třeba Česká televize, které se daří platformu využít vtipně a efektivně. „Na TikToku jde hlavně o budování značky a zviditelnění, není to jen o prodeji,“ dodává. Tak co, dáte TikToku šanci i vy?

Na závěr má Šárka ještě jednu radu: „Dnes jsou lidé přehlceni prodejními příspěvky a reklamami. Je lepší jít cestou brandu, zviditelňovat se, než neustále jen prodávat. Pak se ta komunita buduje mnohem líp,” zdůrazňuje.

Pro více informací o Šárce a její práci navštivte její web nebo Instagram a nezapomeňte si pustit celý rozhovor na našem YouTube kanále!

Share this post
podcast